reklama

Nebude zo psa slanina?

Pravdepodobne nie :) Rovnako si mnohí povedia, že ani z dnešnej mládeže nebude nič dobré. Že to ale s ňou nie je až také beznádejné, sa mi podarilo presvedčiť na vlastnej koži. Stačilo trošku chcieť a na svete bol náš malý veľký úspech!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

Už druhý rok učím na SZSŠE v našom meste a keďže mám veľmi rada hudbu, dohodli sme sa s dvoma kolegyňami, že pripravíme so žiakmi vianočný koncert. A tak sme už začiatkom novembra začali verbovať žiakov. Samozrejme, že to vôbec nebolo jednoduché, pretože - ako som už spomínala v niektorom zo svojich predchádzajúcich príspevkov - dnes sa mladí nehanbia za to, že fajčia, drogujú, pijú až do nemoty, či vulgárne sa vyjadrujú, ale hanbia sa za svoje talenty, za to, čo dokážu, za to, že sa učia na jednotky... Len čo je žiak o niečo šikovnejší než tí druhí, hneď vyčnieva z radu a zažíva výsmech zo strany tých, ktorí majú len veľa rečí a nerobia nič. Postupne sa nám však podarilo žiakov osloviť a už začiatkom decembra sme začali poriadne drieť a každú voľnú hodinu sme využívali na nácvik. Napokon sa našlo 22 či 23 žiakov (stav sa menil do poslednej chvíle), ktorí našli odvahu prejaviť svoj talent. Spoločne sme zostavili program, ktorý trval vyše hodiny a pozostával zo spevu, hry na gitaru, klávesy či akordeón, moderovania, scénok, prednesu poézie a prózy, moderného tanca, rapu... Program sme odprezentovali v Dome kultúry v Krompachoch pre žiakov a učiteľov našej školy, ale aj pre známych, ktorí nás prišli povzbudiť. Na začiatku koncertu síce trošku trvalo, kým si žiaci v hľadisku uvedomili, že sú na kultúrnom podujatí, no program ich zaujal, a tak už nebol problém. Na záver koncertu sa prítomným prihovoril riaditeľ našej školy, ktorý bol veľmi dojatý. Najviac sa mi páčilo, keď povedal, že ľudia nemajú o "učňovkároch" veľmi dobrú mienku, no že sa práve presvedčil, že čo všetko títo mladí ľudia dokážu, a že v budúcnosti bude vedieť, že sa na nich môže obrátiť a môže s nimi počítať, pretože napriek nedôvere okolia sa v nich predsa len čosi skrýva. Pre mňa to bolo veľké zadosťučinenie, pretože práve toto bolo mojím cieľom - dokázať žiakom, ale aj učiteľom, že mladí ľudia nie sú zlí, len sa im treba venovať a pomôcť im rozvíjať to, v čom sú dobrí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Musím sa priznať, že hoci tá príprava na koncert bola časovo náročná a boli sme z nej všetci riadne unavení, bude mi to chýbať, keďže sa takmer vždy nacvičovalo v našom kabinete, a ten mesiac december nám tam bolo riadne veselo. Zažili sme so žiakmi kopec srandy. Myslím, že to je dobrý spôsob, ako sa priblížiť mladému človekovi. Žiaci mali z celej tej prípravy obrovskú radosť, veľmi ich to bavilo a usilovne pracovali na tom, aby boli skutočne dobrí v tom, čo mali robiť. A keď som pri jednej skúške moderného tanca videla, ako naplno žijú tým nácvikom a tým, že budú vystupovať, uvedomila som si, že je potrebné dávať mladým ľuďom krátkodobé ciele, ktoré môžu dosahovať a ktoré dajú zmysel ich momentálnemu bytiu. A do toho by sme mali my dospelí (hoci ja sa stále rátam k mládeži J) investovať svoju energiu - snažiť sa pomôcť mladým ľuďom vyplniť ich čas zmysluplnou činnosťou. Tak budú mať menej času na blbosti. Tak vás všetkých, ktorí pracujete s mladými, prosím o spoluprácu J ĎAKUJEM! 

Melánia Magdová

Melánia Magdová

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek, ktorý sa snaží zmysluplne prežiť svoj život v súlade so svojou vierou. Zoznam autorových rubrík:  Poďme sa zaľúbit...Moje postrehyRôzneFotografieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu